Kim Høgskilde, CEO og Merete B. Riedel, Læringsansvarlig:

I Frontread arbejder vi med læsetræning med en metode og et effektivt system, som bl.a. bruges med succes i folkeskolen.

Vi kan se fordelene i at få dokumenteret resultaterne af at bruge Frontreads system bl.a. med bedre læsehastighed og tekstforståelse på en måde, der metodemæssigt er uangribelig, og som også er uafhængig.

Anders Roed hjalp os med at få indsnævret det spørgsmål, som vi ville have svar på, så et dokumentationsarbejde både kan give værdi for os og udgøre et relevant projekt for en videninstitution. Han fandt også flere miljøer, som har forstand på dette, og som vi kan kontakte. Endelig gennemgik han med os de relevante instrumenter, som vi kan bruge i et samarbejde med videninstitutionerne – såvel til at dække vores aktuelle dokumentationsbehov som til et mere langsigtet strategisk samarbejde omkring videnudvikling på vores felt.

Anders Roed hjalp os meget effektivt. Han gav os på ganske kort tid nogle klare, kvalificerede og umiddelbart brugbare råd til, hvordan vi kan komme videre på kort sigt, men også sådan, at vi med en videnudvikling fortsat kan holde en strategisk retning i vores produktudvikling.